Svar

Du har bara visat bilder på haleys rum, får vi se skötbordet?

Självklart! Jag sitter vid datorn nu och skriver så har ingen bild, men jag ska ladda upp en bild på skötbordet sen från mobilen då :)

Hej!
Jag undrar också hur mycket ni räknar med att det ska kosta i månaden när Haley har kommit?
Är lite nyfiken också på hur tankarna går nu, tänker du på att det kan komma när som helst eller finns det stunder du helt glömmer bort att du är gravid?
Har du mycket ont? Vilken månad började du få stunder där du mådde dåligt?

Sen ville jag bara säga att jag hoppas (om du orkar/har tid) att du kommer uppdatera din blogg även när Haley har kommit, det är så spännande att följa :) och en bild på henne vore så kul att se sen! :)

Vi har inte räknat någonting på hur mycket det kommer att kosta att ha haley i månaden, det är jättesvårt eftersom man inte vet hur mycket blöjor exempel som går åt, vet inte om jag kan amma ( alla kan ju inte det ) och kan jag inte det får man köpa ersättning osv så det är jättesvårt att veta nu innan. Ja, jag tänker hela tiden på att hon kan komma såfort jag får ont eller när sammandragningarna kommer. Men det konstiga ( med tanke på att man vet hur jävla ont det gör ) är att man VILL att verkarna ska komma nu när man får sammandragningar osv hela tiden. Man vill lixom att någonting ska komma eller hända för man har hört så många historier och försökt föreställa sig, men man vet ingenting ändå på samma gång lixom. Vissa gånger glömmer jag bort att jag är gravid, tror att det viktigaste är att göra saker hela tiden så inte tiden går för långsamt. det är skitsvårt när man går hemma, för det finns inte så mycket att göra lixom, och man orkar sig inte in till stan osv varenda dag heller, man måste ju samtidigt vila nu inför förlossningen. Jag har aldrig ont nästan, ibland får jag svårt att gå när hon " borrar ner sig" det känns som ursäckta ordvalet, men det känns som du har en tegelsten i slidan typ. tungt och obehagligt, ibland känns det som man inte kan kissa fast man är kissig, att stenen lixom ligger ivägen. I början mådde jag mest dåligt, inte nu.

Jag LOVAR er, att ni ska få både bilder och uppdateringar när Haley kommer. Bloggen har handlat om livet i magen och den kommer utan tvekan fortsätta sen när hon kommer till världen självklart! Först kommer jag förmodligen bara vilja smälta och ta in att jag fått bebisen, men är det inga komplikationer eller så tänker jag be filip uppdatera på bloggen direkt så att ni får veta :)

Hur mycket kostar det med allt ni köpt till haley? Hur mycket planerar ni att det ska kosta i månaden? Får man fråga vad din sambo har för jobb/lön för att ni ska klara er på den?
Längtar tills jag är i samma situation, lycka till med allt!

Jag har ingen aning om hur mycket allt har kostat till Haley faktiskt. Jag har inte varit sparsam precis, det kan man vara om man vill och då skulle det aldrig ha slutat i såhär stora summor som mina saker gjort, men det beror ju på vad man har för förutsättningar också. Jag kunde exempel ha köpt en spjälsäng på ikea istället för barnenshus som är skitdyrt, men det är ju vad man gillar & har förutsättningar till. Kläderna som jag köpt.. ja.. det är skitsvårt att veta men det är många tusen iallafall. Jag jobbar heltid & det gör min sambo också så vi har ju så det blir mycket över och därför har man väl slösat lite extra. men jag skulle inte ändra på det ändå om jag kunde, för det är en svår situation, man kan aldrig tänka sig när man inte själv väntar bebis, man vill handla, man vill ha fina saker & man kan knappast bärga sig när man ser alla dessa fina bebiskläder, man tänker inte på hur mycket man har i garderoben där hemma när man väl står i affären. Jag behöver ju inte gå in på hur mycket min sambo har i lön men kan ju säga att vi har iallfall över 30 tusen ut i månaden tillsammans och det räcker långt :) han är budbildshaufför :)

1. Jo jag har för mig (är inte säker!) att du sagt att du ska sluta blogga när Haley föds, ska du sluta helt eller kommer du blogga och uppdatera oss när du har möjlighet?
2. Har du hört något negativt från dina vänner när det gäller graviditeten? Att du/ni inte är mogna, att ni är oansvariga osv?

nej jag ska självklart fortsätta att blogga när haley kommer till oss :)
Nej ingenting negativt, men det är klart att ibland om man bråkat med sin sambo exempel & det känns ibland som om allt ska falla i bitar så får man höra att " lös det nu, tänk på att Haley kommer snart " osv. Har väl ingenting med att vara oansvarlig att göra egentligen. Mina vänner är väldigt glada och de längtar typ mer efter Haley än vad jag gör, eller ja, det låter ju fel, men de är väldigt tjatiga och vill att hon ska komma ut nunununununu medans jag försöker att inte tänka på det för att tiden ska gå. Däremot är inte Filips kompisar på samma sätt utan de kan lätt locka ut honom och dricka & bete sig mer omoget för de tänker inte så som vi tjejer gör.. & sen fattar dom nog inte att Filip ska bli pappa på samma sätt för det är inte lika uppenbart eftersom han inte har mage osv.

är ni inte rädda att Haley kanske får allergi mot katt? jag har hört att nyfödda barn/små barn är känsliga mot sånt? eller det kanske inte stämmer?

Nej jag är inte rädd för sånt. Jag har pratat med min barnmorska och hon tycker bara att det är bra att vi har en katt för de barnen som växer upp med pälsdjur osv brukar bli mer mottagliga och alltså INTE allergiska. sen finns det självklart undantag, men det är nog ingenting man kan förhindra isåfall ändå.

Hej!
Jag har funderat på en sak. Det finns ju många som säger att när deras barn väl tittar ut att de inte ser ut som det namnet de hade tänkt från början. Har ni tänkt något på det? Om hon inte alls skulle se ut som en Haley?


Ja, det har vi funderat på faktiskt. Vi har inga andra tjejnamn som vi känner något speciellt för så ifall det inte skulle passa lär våra hjärnor få gå på högvarv =) Jag tror att det kommer kännas som en Haley ändå, eftersom man ändå kallat henne det nu i flera månader när man pratat med magen så känns det som att det skulle vara jätte knäppt om hon inte är en haley <3

Har ni kommit överens om vad du ska ha för glata när du ska födda? Någon spec tillverkare ni tänkt er?:)

förstod inte frågan, vill du skriva om den så ska jag svara :)

Har barnmorskan sagt något om hur det känns när det är dags? Du verkar ha haft mycket förvärkar menar jag på! Hur är det nu? Känns det hela tiden, blir det lugnare när du är lugn? Går du mycket för att du vill sätta igång det eller du har kanske inget ork? Jobbigt att vara höggravid jämfört med hur det varit tidigare?

Ja, det ska först kännas som "molande mensverk" och då ska man vila, sen ska verkarna komma igång och man ska vänta tills det är ca 3 minuter mellan verkarna innan man ska åka in, annars blir man för det mesta hemskickad igen :( Jag går inte jättemycket om jag ska vara ärlig, men jag försöker hitta på mycket saker nu innan för att tiden ska gå fortare lixom. När jag stressar upp mig så blir det mycket värre ja. Min helg har som jag skrivit inte varit alls rolig och jag trodde hela tiden att jag skulle föda vilken sekund som helst, har mått skit kasst och det påverkar lilla bebisen så man måste försöka att hålla sig lugn och sansa sig. Jag tycker inte att det är jobbigt att vara höggravid fakiskt, tvärt om. Innan var det så långt kvar och det gick en på nerverna, nu är det roligare, för det är mer spännande och man längtar så jävla mycket nu. kan nog säga att den tiden jag mått som bäst är nog nu. Jag känner mig gravid lixom, min mage är stor nu och det känns att snart ska vi verkligen bli föräldrar. Det låter sjukt men man längtar efter att få känna smärtan, men man är ändå så sjukligt jäkla nervös!

Tack för era frågor :) Vad roligt :) kommer ni på någonting mer så är det bara att fråga på för jag hjälper gärna till med tankar och funderingar eller om det är någon annan som försöker bli gravid & undrar någonting. Puss på er <3



Kommentarer
Postat av: drmugg

De e lugnt:) efter om o men fick jag reda på att man inte använder/behöver glata=glidmedel:-P haha tackendå

2012-05-09 @ 14:33:43
Postat av: :)

Hur fick du reda på att du var gravid? Vilka symtom hade du & hur långt var du gången när du fick reda på det? :)



Måste säga att dina bilder är super fina!! :)

2012-05-09 @ 22:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback