När vattnet gick

Fråga om när vattnet gick. När vattnet gick kändes det inte som att kissa på sig. Det är lite svårt att förklara, för det kändes som ett tryck som lättade och det var varmt. Det bara lixom rinner ur en så man har ingen kontroll. Jag kan berätta en sak för dig också. Innan jag skulle föda hade jag såna nojjor för just att kissa ner mig, bajsa på mig, fisa osv. Man har ingen kontroll över de organen när man ska föda barn, & speciellt inte när du ska krysta. Du måste krysta med all din kraft annars kommer inte huvudet ut & jag lovar att när du väl ligger där så kommer du skita i om du bajsar kissar eller whatever för det gjorde jag, trots det var typ mina största rädslor.

När jag fick lustgas så väntade vi på att mitt vatten skulle gå för vi hade tagit hål på hinnorna, jag stod i doggy över kanten och alltså jag fick ett skrattanfall, både mamma & min sambo skrattade också och då började jag skratta ännu mer åt dem så jag kissade ner hela sängen haha! Så sa barnmorskan, nu gick nog vattnet! Sen gick hon fram
Så sa jag "nej Bodil, jag kissade ner mig!" -" Haha jasså Sara, ingen fara låt kroppen göra vad den själv känner för vi behöver tömda blåsor och tarmar så får bebisen bättre plats när den ska komma ut, bry dig inte om det du!" sen bytar dom plasten i sängen på en sekund! Allt går snabbt & lätt, dom är riktigt fantastiska dom finns för att hjälpa er när ni kommer in<3 jag berättade för alla mina olika barnmorskor & läkare ( hade ganska många för jag låg länge med värkar så de bytade skift och så ) men jag berättade för dem alla hur mycket jag älskade dem, hur fina de var & hur mycket tacksamhet jag hade till dom för dom hjälpte mig, haha det var lustgasens fel, jag blev döööö förvirrad av den, som en bra fylla, en väldigt bra!

Haha jag svarade nog för invecklat? Aja skit i det, :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback