Fråga

På frågan om jag ammar. Ja det gör jag. Jag var rädd att inte kunna amma men det har gått super bra, nästan för bra faktiskt haha eftersom jag har så mycket mat så jag får upp och pumpa ut flera flaskor om dagen för att tömma ut så det inte ska stocka sig. Det är helt galet så mycket det kommer men det gör det ganska komplicerat ibland också för om jag ska amma någon annan stans än hemma, exempel om man är ute eller någonting så sprutar det och rinner som tusan och om lillan då klyddar & ska leka med bröstet eller bara "mysa" så läcker det överallt och håller på, det är ganska jobbigt faktiskt. Men sålänge jag pumpar så gör inte brösten ont längre.

Fick en fråga om storlek också. Jag hade 75 À innan jag blev gravid & nu har jag 80 C. Så det är ganska stor skillnad i storlek. Ett tips är att köpa amnings bh i större storlek än ni har innan ni får bebisen för att brösten blir gigantiska om ni får mycket mjölk som i mitt fall och det svullnar otroligt så det är ett tips. :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Missade frågestuden lite men har några frågor om du har tid :)

Vad har varit mest annorlunda med vad ni hade förberett er på? Hur har dina vänner reagerat och ställt upp? Var du först i din umgängeskrets att få barn? Var du mycket orolig för om något skulle vara fel med barnet? Har ni köpt allting nytt eller fått lite/köpt begangnat

2012-05-31 @ 13:41:38
Postat av: Anonym

Råkade skicka iväg frågorna utan att säga hur fantastiska ni verkar vara, är mest orolig för att folk ska tycka att man är för ung men längtar så till en liten bebis! Stort lycka till!!

2012-05-31 @ 13:43:12
Postat av: Evelina

Hej jag missade också frågestunden när ni väll bestämde för att ha ett barn hur länge tog det för dig att bli gravid hade du koll på ägglosningen osv eller ? försöker själv att bli gravid tack i förhand :)

2012-06-01 @ 20:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback