Fråga

Kanske en konstig Kommentar men...
Vad har du jobbat med under åren? Hur kändes det att bli arbetsledar på mcd? Drömjobbet? När ska du börja jobbba igen och ska ni då ha lilla haley på dagis eller är det föräldrar som vill/kan sitta barnvakt?

När jag gick i skolan praktiserade jag på Dressman, alltså klädesaffär i ett år varje torsdag. Sedan började jag jobba på arenan i Malmö typ i kioskerna där, både på Swedbank när MFF spelade men också den nya arenan på olika evenemang där ute. Sökte jobb på mc donalds som extra & så fort jag börjat där tyckte dom jag var duktig & vi skrev kontrakt att jag skulle börja jobba hundra procent dagen efter jag tagit studenten. Snabbt fick jag frågan om jag ville bli arbetsledare & det var tufft! Jag var inte så erfaren som de andra men gäller att visa framfötterna bara och ha viljan så klarar man allt! Jag tyckte det var jobbigt i början som fan för man ska ändå bete sig som en "chef" och du har full koll på en restaurang i 11 timmar, plus att alla andra medarbetare ska man "bestämma över" och säga till dom var som ska stå och vad dom ska göra osv, det kändes jobbigt när alla jag skulle göra det med hade jobbat där längre ön mig, men jag klarade det bra :-) det beror såklart på vem som jobbar på ens skift, vissa människor går av sig själv & man behöver inte säga till eller någonting men vissa var det lite jobbigare med, man kommer ju inte bra överens med alla såklart och alla har inte samma respekt & arbetsvilja.

Jag ska förhoppningsvis tillbaka, och jag ska börja jobba igen om ca ett år hade vi tänkt, får se mer exakt Snart bär jag fyllt i papper om hur många dagar jag ska ta ut osv .. Jag vet faktiskt inte vad mitt drömjobb är, sjukt men sant! Gillar stress så något sånt där dagarna går snabbt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback