woho, måste få klaga

Haft en underbar natt, lillan somnade vid lite i tio och sov tills klockan fem, då ville hon ha mat, sen sov vi tills 8 igen. Men jag måste få klaga, för alltid är det väl något, haha! MIN TAND! Jag har så ont i min mun så det är helt sanslöst, jag kan inte bita ihop, så jag kan inte äta något som behöver tuggas. Ni vet visdomständerna, där inne där dem kommer upp? Mitt tandkött har rest sig där inne och ytterligare svullen  ut i kinden, tror där är något som står bakom där förutom den visdomstand som antagligen håller på att träcka igenom, men asså fy fan va ont det gör, och det är svullet så det ligger över den tanden bredvid, svårt att förklara men jag kan inte stänga munnen alltså, och kan inte bita ihop, för tandkötts-svullnaden är ivägen, OMG FML!
 
Nej, nog om det. Lillan sover en stund nu igen, men väldigt oroligt så hon kommer väl förmodligen att vakna snart! Jag har en slappe-dag, orkar ingenting, inte sminka mig, inte ta på mig ens, så ligger här i soffan med en mysig filt och tittar på lilla kärleksbarnet, så fin hon är :) Skulle egentligen med fina vänner till stan, men alltså, vädret? Nej, känner inte för att dra ut vagnen och på bussar & skit helt blött och regnskydd och cafe och nej, nej nej!
 
Igår hade vi en sjukt trevlig dag. Vi var hemma hos mig först, frulle & grejer, sen gick vi ner och handlade lite inför maten som jag skulle fixa igår, det blev gryta för hela slanten här hemma, den gick hem hos allihopa, Filip Amanda & Rebecca! Skönt! Efter det var vi uppe på sommar-scen i Svedala, det var faktiskt väldigt trevligt! Träffade Filips kusin som ville titta på Haley & där var verkligen super mycket folk, men det var nog för det fina vädret! Det är väl lätträknat hur många dagar man kunnat sitta i linne utomhus klockan sex på kvällen utan att frysa, men det fungerade minsann igår! Vi var där i två timmar, sen gick vi hem till mig och kollade på fotbollen. Haha, vi tjejer, ingen var väl egentligen intresserad men bara för att vi kan lixom ;) Filip var och meckade bil hela dagen i Skurup, så nu är allting fixat på bilen och man är några tusenlappar fattigare. Får väl hoppas att lilla Filip vuxit ifrån de andra barnungarna som kör runt och ska styla i byn med sina bilar och köra snabbt, så KANSKE bromsar & skit håller lite längre denna gången :)? Ja, nog om det, ni ska få någon bild från igår.
 
Idag blir det att åka till Filips farmor tror jag, och tacka för pressenterna till Haley som vi fick av dem. Jättesöta bodysar, fast i större storlekar ( bra ) för hon växer fort, så tar ett tag innan vi kan använda dem :) Imorgon blir det faktiskt åka hem till min fassa i Höllviken och hälsa på, han har endast träffat Haley en gång, och min farmor är här nere på besök som annars bor i Stockholm, hon bor just nu hos pappa så det blir flera flugor i en smäll,  kul :) Marknad & så i Svedala imorgon, någon som ska dit? Åh, jag missar ju perikles tror jag, eller ja i och försig så skulle man kunna köra senare till höllviken, perikles spelar vid ett på dagen tror jag det var, det var längesen jag hörde dem live sist, och någon sommarrock blir det inte för mig detta året så där missar man dem också ju!
Nej, men nu ska jag väl fortsätta med min chill-dag! Idag blir det faktiskt helstekt kyckling på menyn! med kokta morätter och lök, ris och championsås och fetaostsås :) Ska försöka ha det färdigt tills mannen min kommer hem så blir han glad! Men man vet ju aldrig med barn lixom, haha börjar de skrika precis när man ska laga mat, blir det att amma istället och det kan ju ta upp till en halvtimme ibland om hon är riktigt hungrig, då blir man ganska försenad i schemat om man säger så! =)
 
Nu tjatar min mongo-vän amanda att jag ska med till stan, jag tittar ut på ballkan och ser att det pissar ner, nej tack, nej tack, inget stan för min del, ;) <3
 
 
& för er som läser bloggen som inte känner till vem Jonas är, ( han med blå skjorta på bilderna ) så är det en kille som jag lärt känna genom mitt jobb, han brukar alltid vara där och äta, och varenda gång han kommer får jag en kram och en puss på kinden. Han har något funkionshinder, vad vet jag inte riktigt, men han har väldigt svårt att prata, kan bara säga få ord, men han gör sig förstådd genom kroppsspråk istället! Han får mig alltid på glatt humör, och han träffade vi på sommar scen igår, så han fick se Haley. Han har följt hela min graviditet från början, så han kallar mig för biiibiiis ( bebis ) för han inte kan säga mitt namn! Haha :) Han är verkligen en rolig prick, han har förgyllt många av mina arbetsdagar när han suttit i timmar och underhållt oss alla! Han blir alltid så lycklig när han ser mig, min fina vän <3
 

Kommentarer
Postat av: Lollo wiik

Tog det lång tid innan du kunde ha sex efter förlossningen?
Förlåt för en pinsam fråga. Kramis

2012-06-29 @ 15:33:59
Postat av: Anonym

oj varför har din pappa bara träffat haley en gång?=(

2012-06-29 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback