Ny vagn

 
Denhär skönheten fick följa med mig hem i söndags! Vi hade redan en bra vagn, en emmaljunga, men Filip fick för sig att skaffa sig en ny, där man även kunde ha bilbarnstolen i, och ja, han fick ju som han ville. Filip föll för denhär, Brio Sing. Testat den igår och idag & jag trivs fantastiskt, nästan längtar tills nästa gång jag ska ut och gå, underbart härligt!
 
Idag var jag på ett "mamma-samtal" på BVC, det mest onödiga jag gjort i mitt liv. Det skulle vara en träff för mig och tanten på BVC, vi skulle diskutera och prata, men det tog mig ca 40 minuter att gå dit, och samtalet varade i ca 7 minuter. Sen hem igen, samma långa väg. Fyllde i en stencil med konstiga frågor enlig min egen uppfattning, om jag funderat på att skada mig själv? Om jag gråter mig till söms? Får panik när min bebis skriker? Visst, det finns väl människor som mår dåligt såhär efter dom skaffat barn, men om man funderat på att skada sig själv för att ens barn är jobbigt, då har det gått långt, enligt mig, och det är väl ingenting som "de flesta mammor känner" och behöver samtala om? Äh, smått irriterad! Fick iallafall svar på lite frågor, det var ju fint! Gaserna i magen på lillan, herregid, ibland låter det som Filips brakare, man kan knappast tro att sådana fisar kan komma från en sån liten bebis, men jo, det var tydligen mycket vanligt, då bröstmjölk ska ha affekten att "röra till" i magen så att de små liven inte ska bli förstoppade, hade också effekten att de fiser, haha! Prickarna som hon fått i hela huvudet som kommer och går är hormons-plidor & värmeplidor. De brukade försvinna när jag badar Haley och sen smörjer in henne med en fet kräm från libero förklarade jag snällt för hon på BVC, och då sa skrattade hon och sa ja, såklart för efter badet blir hon nerkyld och fryser, så då försvinner plidorna. Jaha, svar på det, de va ju skönt att det inte var något allvarligt. Jag inbillade mig typ röda hund eller någonting!
 
Nej, idag blev det en tidig morgon här hemma. Halv sex stod klockan på när jag steg upp ur sängen, det var inte Haleys fel, haha! Hade glömt att knäppa fast amnings BH och självklart så vaknar jag i värsta pölen av bröstmjölk, HUR KUNDE JAG SOVA I DET UTAN ATT MÄRKA DET? Det var genomvått, jag måste varit väldigt trött. Ja, Haley låg också i en del av pölen, och inte nog med det, så hade hon bokstavligen talat kissat ner sig! Blöjorna som är nummer ett är fortfarande stora tyvärr, så det läcker ut från dem =( Inte alls roligt, det är låren som är problemet. Hon har inte fått så "tjocka" lår att de fyller ut blöjan och det resulterar i massa bajs & kiss olyckor, men men :) Tror det räcker med en veckas tid till, sen ska det nog inte vara några problem längre, hon lägger på sig mer och mer nu, snart uppe i 3,5 kilo för tusan, stor tjej :) Aja, det blev iallafall upp direkt, dra av och börja tvätta sängkläder & sedan bada lillan så hon blev ren och fin, sedan min tur att duscha av mig! Hoppas vi slipper vakna så tidigt imorgon, hehe, kanske en sovmorgon? Brukar ju kunna ligga till 10 halv 11 om jag nattar om henne igen, vilket inte brukar vara några problem, då jag har en liten bebbe som älskar att sova.
 
Aja, nu ska jag faktiskt dra mig mot sängen. Tänkte lägga in lite bilder imorgon på Haley, har faktiskt fått tummen ur ... och lagt in bilderna från min iphone nu. 808 bilder, INTE OKEJ, men guuud va suddiga de är, blä :( iphonekvalite suger ju fett mycket ;( Jaja, det får duga som det är :) Godnatt på er, PUSS från oss <3
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Hej. Vet inte vilka blöjor ni använder, men vi har strl 1 från Libero till vår lilla kille som väger ca 3200g, tycker de sitter bättre än Pampers :)

2012-06-27 @ 12:11:12
URL: http://hemmahosannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback