På tiden

Det är nog på tiden att jag uppdaterar lite om HALEYS framsteg! Alltså, hennes namn blir alltid med stora bokstöver på min mobil, fråga inte varför men ja :)

Hon lärde sig först att hasa sig fram, men det tig bara några dagar innan hon kom på att det var lättare att krypa. Tror hon har krupit i ca 2 veckor nu och nu reder hon sig även upp mot saker och står där. Ställer man henne mitt på golvet så ibland står hon länge ibland står hon kortare stunden men vissa gånger har hon stått i lite ler en halv minut själv! Hon tig även sina första steg när vi var & hälsade på min pappa i helgen. I söndags var det! Cilla ( pappas sambo ) lockade henne med en leksak, så gick hon Helt själv utan att ramla! Så jäkla duktig!

Jag tror lätt att hon kommer kunna gå i sommar, hon var väldigt sen med att krypa, men varit stabil har hon varit ett tag så jag tror att hon kommer ha lättare för att stå & gå snart förhoppningsvis :-)

Och lite saker som hon börjat gilla då :)
*mammas egenlagade mat! Har svårt att få i henne burkmat nu när hon börjat äta våran mat tillsammans med oss!

* att bada! åh, detta lilla vilddjur! Hon älskar verkligen att bada, varenda gång man går mot toan ska hon krypa in där och reser sig emot badkarskanten & kolla ner om där är vatten. Bada = BABA på helles språk!

*att leka med faster tilda! OJ, det är otroligt! Haley har någon sjuk kärlek till sin lilla faster. Bara tilda visar sig så skiner Haley upp & skrattar & kryper dit och gör allt för att charma! Tilda kan typ hålla en sked och säga hej hej så skrattar Haley som en tok! Det spelar ingen roll vad hon gör, allt går hem bär det gäller tilda!

*kissa på pottan! Juste? Har väl glömt att skriva om det? Ville inte innan för jag vet att folk reagerar olika och jag själv har varit en av de som varit väldigt skeptiska mot det! TYcker inte man ska börja för tidigt, men för två månader sedan ca så testade jag att sätta Haley på toalettstolen, för skojs skull. Hon kissade direkt när jag sa "kan du kissa " jag tänkte att det måste väl vara en tillfällighet, men IKKE. Var ute och GIck sedan samma dag, & provade att sätta henne där igen när vi kom hem från promenaden. Kissade igen! Sista gången samma dag så frågade jag om hon kunde bajsa. Javisst, då bajsade hon också. Av någon konstig anledning så är hon otroligt lätt att lära sånna saker om man gör det till en rolig sak. Jag berättade för Filips mamma men hon trodde inte på mig. Hon skulle passa Haley dagen efter, & då skulle även hon prova och se om det fungerade. Javisst, hon kissade med farmor också. Jag är inte så seriös med detta. Hon vandrar inte omkring utan blöja osv, hon kissar inte på sig på benen och sånt iheller. Jag gör det de tiderna jag ska byta blöja eller när hon ätit, innan hon ska sova osv! Inland kommer det inget kiss, & då berömmer jag ändå! För det mesta så behöver jag inte lika mycket blöjor längre för hon gör de Flesta behoven på pottan! Det är bra att hon är så lättlärd! Min lillasyster hade blöja tills hon var fyra år på heltid! Det kommer nog inte hända här inte :)

https://cdn2.cdnme.se/3505373/7-3/pic_5152e7169606ee79856d8ffb.jpg">https://cdn1.cdnme.se/3505373/7-3/pic_5152e7169606ee79856d8ffb.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/3505373/7-3/pic_5152e7b99606ee796086d59e.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback