Känns konstigt

Känna konstigt att Haley somnar så tidigt nu utan klydd & i egen säng när man vande sig vid Sundsvall & allt det klyddet! Får hålla henne vaken tills sju, kan ju inte lägga henne tidigare! Fast resultatet blir att jag får upp tidigare på morgnarna, inte lika kul men men så är det att vara mamma :)

Idag har vi tillbringat dagen på busfabriken i Malmö tillsammans med victoria! Så mysigt det var, verkligen! Haley är väldigt rädd av sig, försiktig och rädd så det tog ett tag innan hon vande sig vid sakerna där & kände sig trygg. En annan unge satt & kastade bollar i Huvudet på Haley, & han drog henne i håret och viftade med händerna i huvudet på henne, men hon blev inte ledsen, mest chockad! Mamman sa ju tillslut till sitt barn ( BRA FÖR JAG VA NÄRA BRISTNINGSGRÄNSEN DÄR ETT TAG )

En sak jag aldrig förstått mig på är följande! Om man vet att ens barn är bårdust och slåss & drar i håret och kastar saker, VARFÖR har man inte koll då? VARFÖR rättar man inte barnet och säger till på skarpen? Hade mitt barn gjort så hade jag sagt ALDRIG att vi åker hit igen om du beter dig så, & hade hon inte skärpt till sig hade jag ÅKT HEM! Det är pinsamt, att vi med tillbakadragna barn ska sitta och ha full koll för att någon annans unge kan slå ner ens egen? Eller kasta saker? Idiotiskt! Hatar bör mammor säger " ja han är lite dum mot andra barn, han brukar slåss & dra i håret " JAHA MEN SÄG TILL HONOM INTE MIG när vi sitter fint och leker? Åh!

Iallafall, vi käkade lite sen & sedan kom även Filip efter jobb! Han tog en super fin nalle till Haley på ett sånt spel & sedan lekte Haley med pappa i hopp borgen :) det uppskattades, INTE att åka kana ;) lite rädd va hon men gick över ganska fort :)

Nu blir det ansiktsmasker ( Filip har porisar i huvet ) så ska fixa till det;) och jag ska ha bågon hallon historia i mitt FACE ;) fråga mig inte.. Filip som gillar sånthär! Men ha en fortsatt trevlig dag för nu blir det mamma & pappa tid hör hemma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback