Fråga

Fråga om vilken metod jag använder mig av nått jag matar lillan :) jag har ammat sedan första stund & då hade jag överflöd med mjölk, pumpade nästan ihjäl mig och slängde ut. Nu börjar det bli mindre mjölk & räcker inte alltid för att mätta lillan helt, så då får hon tillägg också ;-) för er som inte är insatta, ersättning är mjölk fast sån man köper. Den innehåller inte lika mycket bra saker som bröstmjölken och inte det där "motstånds skyddet " därför försöker jag amma så mycket jag bara kan och så länge jag kan :-) vet jag att jag ska någonstans brukar jag låta det gå någon timme så brösten fylld upp till Max så vet jag skulle hon bli hungrig har jag mycket i brösten, så enkelt när det är rätt tempererat, bara sätta sig lite avskiljt & amma, man har det alltid med sig :-) har också alltid en nappflaska och ersättning med i skötväskan så klart ifall ifall :-)


Kommentarer
Postat av: amanda

god blogg! vilket datum är haley född?

2012-07-26 @ 09:22:35
Postat av: Natali

Jag läste i en amningsbok jag fick på föräldra kursen nu medms jag väntar vår flicka. Det står att desto mer du ammar desto mer mjölk produceras eftersom efterfrågan blir större.

Jag har lärt mig massor av den lilla boken :) rekommenderar!
Fråga på BVC om du kan få en sådan om du är rädd att det inte ska räcka :)
kram Natali

2012-07-29 @ 17:49:54
URL: http://nathalis.blogg.se
Postat av: Maria

Vet du vad, de flesta vill amma sina barn men ibland blir det helt enkelt inte så och när du då sitter och skriver att ersättning inte är lika bra och inte ha något motståndsskydd borde du först tänka på att du sårar andra, du drar ner dom med att säga att ersättning är inte lika bra som amning, det finns barn som är fullt friska, ingen eksem eller astma tex och har fått ersättning medans ammade barn har fått rubbet. Motståndsskyddet är egentligen bara att i amningen ger du barnet dina vita blodkroppar och ger du ersättning så producerar Barnet dina egna från början. Det är ett väldigt känsligt område så tänk på hur du formulerar dig :)

2012-07-30 @ 03:55:49
Postat av: Ida

Jag tycker att sara formulerar sig väldigt bra! Det är hennes bligg, hennes synpunkter, hennes metoder och hennes tips! Det står faktiskt så i texytrn att hon ger ersättning för att lilla Haley inte blir helt mätt på att ammas! Hon hade nog heller inte gett ersättningen om hon tyckt det var dåligt! Är mäktigt trött på att folk ska kommentera vilt o brett! Sara är väldigt öppen med vad hon skriver, om graviditeten, förlossningen och nya livet som mamma! Jag tycker det är underbart!

Sara! Du är en super mamma! Riktigt roligt att läsa din blogg, och läsa dina åsikter osv. Mer intressant än att läsa om andra skutbliggar som bara kopierar från varandra!

Hejja Sara och hennes bloggande!

2012-07-31 @ 20:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback