Det blir jobbigt ibland

Jag har ett problem vad gäller Haley som bekymrar mig ofta! Hon älskar att ha sin snuttefilt i huvudet och framför näsa & mun så hon knappt kan andas. Hon kippar efter andan men hon älskar det, hon somnar av det! Drar jag bort filten så blir hon ledsen, och det skrämmer skit-slag på mig för jag vill ju inte att hon ska kvävas! Lägger alltid filten "bredvid" huvudet men Hon drar med huvudet och armarna så hon kommer under hela filten! Jag får alltid ha sten-koll & jag lyssnar ofta så hon andas. När Hon somnat djupt får jag dra bort filten en aning när hon inte märker det. TUR jag har min baby-talker med kamera i, den är guld värd! Det är ju fantastiskt att detta sättet är sövande, lägger filten vid huvudet & för det mesta somnar hon då direkt men det är läskigt med andningen & man måste ha stenkoll alltid. Någon annan som haft detta problem? Är det vanligt? Vad hade ni gjort om ni var som jag?


Kommentarer
Postat av: Ida

Har samma med min bebis. Men vi köpte jätte tunna filtar, vilket kändes bättre. Elwira sover med dem över huvudet. Många bebisar gillar det. Det liksom avskärmar från allt runtomkring. Såklart ska man hålla koll, :) men med jätte tunna filtar, så blir det inte då instängrt "utan" lluft, Jag kunde slappna av mer då. Och jag för filten halvt åt sidan. Så mkt som möjligt utan att hon ska vakna. Men tunna filtar är ett tips. De är även bra när de r väldigt varmt. :)

2012-07-11 @ 09:39:28
Postat av: Anonym

Jollyroom.se ska ha tunna filtar. Tror de är 4pack för 179kr. Dem har vi i alla fall, och de är superbra filtar :)

2012-07-11 @ 09:43:48
Postat av: Alicia

Hej. Där finns en tunn madrass som du kan lägga under henne som håller koll på om hon andas, vet inte hur den funkar riktigt men dom som har använt den e väldigt nöjda, den kostar en del men funkar den så e de ju värt priset.

2012-07-11 @ 11:05:33
Postat av: Anonym

hon är så fin precis som sin mamma, kul att du har börjat blogga igen hoppas allt går bra med henne och er lilla familj, skickar massa kramar till er

2012-07-11 @ 12:30:57
Postat av: A

Min dotter somnade inte utan sin snutte över hela huvudet när hon va liten, och man är skit rädd att dem inte ska få luft men det får dem, testa att byta till en tunn snutte och se om det går bra, men tror inte det är någon fara :)

2012-07-11 @ 23:23:24
Postat av: mikkiz

Skaffa andningslarm ! jag har ett som tickar vid varge andetag ,, min dotter sover inte med en filt över huvudet , men hon knölar runt mkt i sängen när hon sover så oftast får hon någonting framför ansikter ..
Andningslarm e guld värt ! man kan sova så gott om nätterna till det där tickandet

2012-07-11 @ 23:42:47
URL: http://mikkizprinsessaa.blogg.se
Postat av: Joy

Wilma gör exakt likadant :) och har gjort enda sen sjukhuset! Och andningsalam Nä fyyyy det är hemskt det gjorde mej knäpp på sjukhuset man blir beroende av den och det skrämmer en !

2012-07-18 @ 00:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback