Inga slangar kvar

Roliga besked! Jag blev av med min kateter! Woho, gjorde ont i njurarna att kissa som fan och i kissen med.

Hade även en lång slang på insidan av kroppen som gick ifrån njurarna ner genom urinleden ut genom ironröret. Den slangen skulle dras ut på måndag, men de va fullbokat & då tänkte dom med wow, vi tar den nu lika bra. Stod på lappen klart & tydligt att man ska bedövas innuti hela urinleden och urin röret innan man drar ut slangen men det gjorde dem ju inte utan bara drog ut de och fy fan va ont det gjorde. Ca fem minuter efter får jag ett kramanfall & nya attacker! Fick lugnande mediciner så det blev lite bättre och sen sa dom kom Sara ska vi gå och äta. Varnade för att jag mår väldigt dåligt och känns som jag skulle tuppa av så en KÄRRING följde med mig ut och så skriker en patient hallå hallå hon svimmar. Fick syrgas och bår och transporteras bort igen.. Nu var jag tvungen att visa att jag kunde tömma blåsan igen så en annan tant tar mig runt armen, kom Sara ska jag hjälpa dig att kissa. HAHA kul! Jag sa sluta nu asså jag kan inte resa mig!!! Hon satte mig på kanten och då tuppade jag av igen, som jag sa! Fick en potta & kissar numera i liggande läge i sängen.

Filip är påväg & ska prata med läkaren privat & ge dom en blåsning nu, ah så pinsam men ja det behövs i Sveriges sjukvård! Ena läkaren Säger att jag inte får åka hem andra säger åk hem och ta permission. När jag Inte kan gå? Hmm.. Filip frågade min sjuksköterska varför som drog ut slangen som skulle sitta till på måndag och hennes svar var väldigt oroligt och typ ; "- assssåå jag vet inte, det frågade jag också mig själv faktiskt du får ta de med en läkare"

Blä blä blä är hungrig! Ska få en daim glass snart av Filip men först kissa potta sen sova en stund, sen glass! Poooosss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback