Hjälplös

Känner mig hjälplös, vad ska jag göra? Jag känner mig ibland så otillräcklig när dessa saker händer.. Haley drömmer mardrömmar, började igår. Jag väckte henne, kanske dumt gjort men hon hyperventilerade i sömnen så jag blev rädd. Resten av dagen skrek hon såfort hon såg mig, precis som om Jag var en främling eller något..

Nu händer det igen, och det är så jobbigt. Hon gråter i sömnen, SKRIKER och hyperventilerar och jag försöker dutta i gumpen, mysa, finnas nära men inget hjälper tydligen mot dessa hemska drömmar! Blir påmind om sprutorna, vaccinationerna, Haley gråter aldrig gallskrik, aldrig, förutom när hon tar sprutorna och nu, när hon drömmer.

Undra vad hon drömmer? Någon som varit med om samma sak? Ska man väcka dem, eller låta dem drömma färdigt? Usch för detta,:-(


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag lät bara dottern vara. De drömmer mycket vid den åldern som din dotter är vid så inget att oroa sig för :-)

2012-11-24 @ 23:55:21
Postat av: Anonym

Mindotter var samma. Jag hade henne i sängen några dagar. Det funkade. Hoppas det löser sig. Du är inte otillräcklig. Tänk tvärtom! Har följt din blogg länge nu, och du är allt utom otillräcklig!!! Bamse kram

2012-11-25 @ 00:43:27
Postat av: e.

Jag har varit med om der två ggr och min son Sam är bara snart 11 veckor gammal. Han skriker/gråter högt när han gör det. Det gråtet får mig att få ont i magen. Vad jag vet bör man inte väcka dem... första gången han grät viste jag inte vad jag skulle göra, men andra gången la jag snutte intill näsa, tog hans hand, klappads han över huvudet och viskade till honom att jag fanns nära. Efter en stund slutade han. Hoppas det löser sig med Haley :) kram kram

2012-11-25 @ 07:44:42
Postat av: Anonym

HEJ ..även detta går över hon är i en period då hon börjat upptäcka saker hon är inte nära dig hela tiden,deta kan göra att hon gråter i sömnen.deta har jag fått uppleva med min dotter som var kring 6 månader när hon grätt i sömnen och gjorde som du beskriver me din lilla dotter.jag fick rådet att ha henne nära mig när hon sover så hon känner närhet från mig...detta gick över på typ 1 vecka om jag mins rätt nu är min flicka 7 år...kram

2012-11-25 @ 12:12:45
Postat av: Anonym

ska ALDRIG väcka någon som drömmer men förstår dig :( Hoppas de går bort snart.

2012-11-25 @ 18:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback