Tack för alla fina kommentarer

Tack för alla fina kommentarer & alla lycka till & hejjningar! Det är verkligen ett heltidsjobb att vara mamma, hihi, det tar sin tid med allt :)

Nu har vi legat ner i många timmar & bara myyyyyst till oss efter att lillan har ätit, ska snart upp & försöka gå lite så jag kommer igång med det :) det är inte bara fantastiskt, jag ska ju vara ärlig right? Det har jag trots allt lovat er så det tänker jag vara!

Just nu i mitt tillstånd.

Jag sprack inte under förlossningen så jag behövde sys, super skönt. Fick dock som "skrapsår" på de inre blygläpparna & när man då kissar så kan ni tänka er den kombinationen. Urin i såren som blöder, DET GÖR JÄVLIGT ONT! Jag tar en kissning i taget, försöker att inte dricka för mycket för jag klarar inte att kissa allt för ofta. Får för tillfälligt stå i duschen med vattenstrålen emot medans jag kissar så att det blandas ur och blir mindre "frätande" känsla.

Råmjölken finns nu i brösten. Det kommer lite, inte sprutar men lillan suger superhårt så hon får i sig tillräckligt. Ca imorgon ska den riktiga mjölken börja komma, så länge bebisen ligger och suger bra & rätt nu så stimuleras brösten & ut kommer mjölken sen :-) det är inte heller det skönaste att amma, hihi har redan fått blåsor på ena bröstet men man får ge detta tid & tålamod, det Blir snart bra igen.

Rumpan känns som.. Ja det är svårt att förklara. Mellangården är extremt öm, nästan så man inte kan sitta, och rumpan gör väldigt ont fortfarande, det lägger sig också snart :)

Där har ni lite uppdatering om min kropp nu :) kan inte gå så långa promenader än, men ut i tv rummet och så för att träna upp mig, fortfarande lite vinglig efter allt men med mycket mat & sömn blir det perfekt igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback