Jag börjar bli mig själv igen

Som överskriften säger, & det är så härligt! Jag känner mer nu att jag kan njuta, att jag kan göra saker & komma ut mer. Jag hamnade i någon sorts konstig stämning efteråt, jag var skot ledsen, händer nu också att jag kan gråta utan anledning men det är nog hormonerna & inget annat. Jag var livrädd att jag inte skulle klara av mammarollen när hon väl kommit, varenda skrik fick mig att få ont i magen & den känslan när jag inte fick henne att bli tyst gjorde att jag fick panik. Jag har något som känns som när man inte Vet vad man gör för fel, man vet inte vad man ska ta sig till, har hon ont i magen, vill hon ha mer mat, har jag ätit något fel, behöver hon rapa, ? Alla dom frågorna, jag fick bokstavligen talat panik och varje gång jag försökte "ta reda på" vad det kunde vara genom att lära mig själv så tog Filip henne, med god tanke för han såg min panik & att jag inte mådde bra han tyckte att jag behövde vila mig. Men jag fick inte en chans att lära mig så nästa gång blev samma igen, & samma igen. Men nu har jag mer Tagit för mig & vi har varit lite mer ensamma de senaste så man får chansen att lära sig lite.

Det är ett stort steg att bli förälder, gode Gud, måste verkligen säga att det är inte alls som jag trodde! Jag trodde det var guld & gröna skogar alltid, men det är inte så. Man har ändå ett ansvar & det är viktigt att man tar det på stort allvar för det är ingen docka med fina kläder som alltid är på gott humör! Det är också så att de skriker ibland så man nästan får ett Frispel för man känner sig så hjälplös för man inte vet varför..

Men de stunderna där hon ligger & tittar på mig, när hon är nyammad och morgontrött det är helt fantastiskt. Jag älskar det, enormt mycket! Man får så mycket tillbaka trots att de inte kan prata, bara genom blicken!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Sara.



Jag var bara tvungen att kommentera och ge dig lite stöttande komplimanger.

Du har fått den nog sötaste lilla bebis jag någonsin sett! Och jag verkligen älskar hur du berättar sanningen, att livet efter inte alltid är en dans på röda rosor.

När jag ser på era bilder och hur du beskriver pappan till lilla haley

Kommer absolut fortsätta läsa din blogg!

2012-05-27 @ 21:18:38
Postat av: Sandra

Oj råka visst skicka iväg inlägget för snabbt. Ville bara få med att hur rörd jag blir när du berättar vilket ansvar haleys pappa tar och hur han tar hand om er båda nu när du har set så jobbigt. Hoppas verkligen du snart kan börja njuta utan dessa smärtor. Tror ni kommer bli en fantastisk familj sålänge ni tar hand om varandra! Kämpa på Sara och lycka till!

2012-05-27 @ 21:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback