BVC

Man går till BVC en gång i veckan nu i början och det gör alla inte bara för tidigt födda eller små :) det är för de ska kolla så att bebisen växer som sen ska & om den får tillräckligt med näring från bröstmjölken osv. Sen känner de på huvudet, tar av blöjan och tittar, kollar där navelsträngen suttit så det läker fint. Sen kollar de allmänt om
Bebisen är dåsig, glad, sprallig osv. Jag har ju haft "turen" peppar peppar ta i trä, att få en otroligt snäll tjej. Hon skriker nästan ALDRIG kan vara någon natt hon haft ont i magen om jag råkat äta lök eller så men hon sover och sover och när hon är vaken (kanske två timmar på dagen sammanlagt ) då är hon fantastiskt snäll. Hon har nog bara en liten trött period för hon är lite mindre och behöver ta igen sig nu när hon ska växa lite fortare ju :-) men det är super för hon växer & Blir stark av att sova och när hon sover är jag så lugn, känner mig så tillfredsställd av att se henne njuta & vara avslappnad för då vet jag att hon inte har ont någonstans och att hon njuter & mår bra. Två gånger per natt vaknar hon oftast om hon somnar kring 11-12 tiden. Vaknar vid ca 2 och vill ha mat, sen vid 6 tiden vill ha mat, sen kan vi sova tills typ elva. Underbart, & för det mesta somnar hon ganska fort igen efter jag Gett henne mat. En amningsstund tar ca en halvtimme, ibland 45 minuter & jag börjar alltid med ett bröst & när hon börjar " leka " med bröstvårtan och själva bröstet är mjukt är det dags att byta. Då blir hon lite otålig för flödet inte
Är lika starkt (ja, ibland sprutar det
Så stark stråken är om hon tappar taget
Om bröstvårtan) det är inte så trevligt att amma offentligt för mig för det blir så spänt i brösten så när hon släpper taget sprutar det och kommer överallt, mindre kul då om där är folk i närheten. Men jag har typ lärt mig att förhindra det med lite knep <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback