Akuten

När Filip kom hem efter jobbet kring fem tiden, var det bara droppen för mig. Kunde knappt tänka klart så ont jag hade i munnen, och jag brast ut i gråt. Gjorde allt för att försöka få hål på skitet för det börjat ända färg där inne, blå/svart/gult INTE OKEJ, och fan va det gjorde ont! Kunde inte stänga tänderna, vilket resulterade i att jag fick äta kycklingen i bitar utan att tugga, bara svälja ner skiten! Vi åkte in på akuten för att jag fixade inte smärtan. Väl där inne kunde de inte göra någonting, för de hade ingen tandläkare där och de vågade inte pilla på det, dom tittade och sa, Ja det är riktigt inflamerat, du får ringa 1177 och få en akuttid hos en jourtandläkare. MMMMMMMM kul, det kostar några tusen, men det sket jag i, för det gjorde så jävla ont så jag fick panik! Alltså just när det sitter i munnen, man kan inte äta eller någonting! Sköterskan sa till mig att det är en tand som börjar komma upp, jag sa NEEEJ för det är mjukt, har ju försökt trycka hål men det går fan inte ni får skära upp de, jag måste bli av med detta, DET ÄR INGEN TAND! Jo, enligt henne var det en tand. Ringde 1177 och satt i kö i 40 min, de hade ingen som kunde hjälpa mig idag, så skulle boka en tid tills imorgon, i Höllviken, akut. Visst, på vägen hem snackade vi med 1177 och hon sa att jag skulle ta två panodil och en alvedon och det skulle hjälpa, när vi lagt på så kör vi en bit, och jag känner ett tryck i hela munnen, DET SPRACK! Filip körde in vid vägkanten och jag spottade, det sipprade blod och var så de räckte och blev över, så JÄVLA äkligt, men såååååååå skönt. Jag testade att bita ihop tänderna, det gick hur bra som helst! Åhhh vad skönt, nu känner jag nästan ingenting!
 
Det var alltså ingen tand, det var en hel ficka i tandköttet som blivit inflamerat och allt släppte när det gick hål på skiten! Har tagit bakteriedödande och nu känns det som bortblåst, dock rädd att det ska fyllas upp igen så nu får man vara noga med tandhygienen! Nu kan jag iallafall sova!!!
 
Haley fick va hos Farmor och farfar sålänge, de var mest glada, haha! Nej, nu blir det lite kvalitetstid med fille-pille sen ska vi natta oss, lillan sover så gott i vårat rum i vår säng. Får dela täcke med älsklingen inatt för haley bajsade på mitt inatt! Haha! Ha en fin dag, imorgon blir det nog mer uppdatering, då ska vi till pappsen i höllviken :)
 
Fick en fråga om vf pappa inte träffat henne mer än en gång, jag vet faktiskt inte.. kan väl bero på vår dåliga kontakt, hörs nästan aldrig av =/ Och en fråga om hur lång tid efter förlossningen jag kunde ha samlag, efter lite mer än tre veckor, men dock är det ju lite ömt fortfarande i själva "benbyggnaden" men det gör absolut inte ont. Hade en diskussion med fler unga mammor och just detta, vissa av dem hade samlag en vecka efter, WHAT THE FUCK , det fattar jag inte! Haha, sjukt! Jag är tydligen rätt så " sen " finns många som väntar i de 6-8 veckorna man egentligen ska, men sålänge man skyddar sig och tar det försiktigt och det inte gör ont så är det ingen fara :) Det är ju infektionsrisken man ska va noga med :)
 
Puss på er :) <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

visa vad du köpte i ullared :)) vore så kul

2012-07-02 @ 10:57:32
Postat av: mAJa

Varför uppdaterar du inte lika ofta längre??

2012-07-06 @ 23:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback