Jag hör fåglarna kvittra fast att det är natt

Eller nja, natt och natt?! Klockan är snart fem, jag ligger vaken med min stackars löpande katt, hon vägrar att sluta stryka sig, hon biter mig lite sådär lätt i handlederna när jag ska klappa henne och hon tvättar på mig, mest för det är hon som ska ha kontrollen känns det som, det är hon som ska bestämma. Jag ställer upp på att ligga vaken & bara klappa henne medan hon spinner som en hel motorbåt, för då slipper jag höra hennes skrik hela tiden. Hon ylar som en hund nästintill och slänger sig över golvet fram och tillbaka. Svansen är sådär mellan benen och baken står rakt upp medan hela kroppen, till och med hakan är nertryckt i golvet och hon lixom "simmar" fram.

Jag undrar ifall detta gör ont, men jag försöker tänka att det är som mensvärk för oss kvinnor? Vet att det kan vara fruktansvärt men med lite hjälp & kel kan även det bli bättre, så då borde set hjälpa på min stackars katt också?! Hoppas vi får en snabb tid till operation, så vi slipper se på dethär. Låter kanske konstigt, överdrivet? Men att gå hemma dag ut & dag in & lyssna på detta, set är fruktansvärt jobbigt, jag blir helt galen. & blir galen av tanken att det kanske gör ont på henne. Chili är typ som en bebis för oss, hon betyder så mycket och är väldigt speciell, en väldigt nära katt, precis som ett barn. Finns lixom inte en kväll utan att hon hoppar upp till mig och lägger sig intill mig och spinner och somnar, ALLTID samma sak, annars är det något konstigt. Finns inte en morgon utan att jag kallar på henne och hon kommer & kelar, flera timmar om jag bara orkar, hon njuter såååå. Hon är världens finaste katt, verkligen. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback